Twoja przeglądarka ma wyłączoną możliwość obsługi plików Cookies, co może spowodować utratę części funkcjonalności.

Twoja wersja przeglądarki nie obsługuje usługi Historia Pojazdu. Zaktualizuj przeglądarkę do najnowszej wersji.

 

O usłudze

Co to jest usługa „Historia Pojazdu" i kto może z niej skorzystać?

„Historia Pojazdu" to usługa realizowana przez Ministra Cyfryzacji dla wszystkich, którzy planują zakup używanego samochodu, motocyklu lub innego pojazdu zarejestrowanego w Polsce. Dane otrzymywane dzięki tej usłudze, mogą pomóc w  ocenie stanu technicznego pojazdu oraz potwierdzeniu wiarygodności oferty sprzedawcy. Otrzymany raport można łatwo zapisać i wydrukować. Informacje o pojeździe otrzymuje się całkowicie bezpłatnie.

Czego można się dowiedzieć?

Usługa wyświetla informacje gromadzone od momentu pierwszej rejestracji pojazdu w Polsce. Pozwala sprawdzić m.in.:

  • dane techniczne, takie jak pojemność i moc silnika czy rodzaj paliwa,

  • terminy okresowych badań technicznych, które przechodził pojazd, w  tym wynik badania oraz informację czy posiada aktualne badanie,

  • informację o dodatkowych badaniach technicznych,

  • odczyt drogomierza zarejestrowany podczas badań technicznych (Uwaga: w Centralnej Ewidencji Pojazdów gromadzi się informacje o  odczycie drogomierza począwszy od 2014 roku),

  • odczyt drogomierza/y zarejestrowany podczas kontroli drogowej,

  • informację o wymianie drogomierza/y wraz z jego/ich odczytem po wymianie (Uwaga: w Centralnej Ewidencji Pojazdów informacje o  wymianie drogomierza gromadzi się od 2020 roku),

  • informację, czy posiada ważne obowiązkowe ubezpieczenie OC,

  • informację o szkodzie istotnej (Uwaga: w Centralnej Ewidencji Pojazdów dane o  szkodzie istotnej gromadzi się od 1 marca 2020 roku),

  • liczbę właścicieli i współwłaścicieli oraz województwo rejestracji,

  • czy pojazd nie jest oznaczony obecnie w bazie jako kradziony lub posiada informację o odnalezieniu pojazdu lub  zakończeniu poszukiwań,

  • informację dotyczącą daty zbycia pojazdu,

  • informację, czy pojazd był własnością firmy/organizacji, czy osoby prywatnej,

  • informację czy pojazd był czasowo wycofany z ruchu i ponownie dopuszczony do ruchu po czasowym wycofaniu.

Jak uzyskać dane?

Wystarczy wpisać trzy dane:

  • numer rejestracyjny pojazdu,

  • datę pierwszej rejestracji pojazdu,

  • numer VIN - jest to unikalny numer pojazdu, który jest nadawany i umieszczany na pojeździe przez producenta.

Powyższe dane znajdują się m.in. w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu. Można je otrzymać od właściciela lub sprzedawcy.

Skąd pochodzą dane?

Dane pochodzą z Centralnej Ewidencji Pojazdów. Jest to rejestr prowadzony przez Ministra Cyfryzacji na podstawie przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym.

Dane do Ewidencji przekazywane są od 2004 r. przez kilka tysięcy niezależnych od Ministra Cyfryzacji podmiotów, korzystających z różnych narzędzi teleinformatycznych, co w niektórych przypadkach może powodować niezgodności danych. Prace nad usunięciem możliwych niezgodności danych zawartych w CEPiK są przedmiotem projektu CEPiK 2.0 i  docelowo mają doprowadzić do znacznego ich ograniczenia.

Otrzymane w ramach raportu informacje nie powinny być jedynym kryterium decyzji o zakupie pojazdu, mogą one jednak znacząco pomóc kupującemu w ocenie oferty.

Informacje zaprezentowane w sekcji „Dane zagraniczne” pochodzą z systemów zewnętrznych i opierają się na danych uzyskiwanych przez te systemy z terenu USA, Kanady i  niektórych krajów europejskich.

CARFAX pozyskuje dane 22 krajów europejskich, m.in. z Niemiec, Włoch, Francji, Belgii, Holandii, Hiszpanii, Szwecji, Danii, Norwegii, Wielkiej Brytanii, krajów Europy Środkowo-wschodniej oraz USA i Kanady.

AutoDNA pozyskuje dane m.in. z Niemiec, Francji, Belgii, Słowenii, Litwy, Łotwy, Estonii, Szwajcarii, Szwecji, Austrii, Norwegii, Niderlandów, Czech, Węgier, Rumunii, Danii.

CarVertical pozyskuje dane m.in. z Czech, Węgier, Włoch, Litwy, Holandii, Norwegii, Rumunii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Nowej Zelandii i Kanady.

Inne informacje o tym pojeździe, w tym ryzyka zidentyfikowane w  innych krajach, mogą nie być włączone do tego raportu.

Jeśli pojazdu nie ma w CEP, a chcesz sprawdzić jego dane zagraniczne – na przykład czy pojazd za granicą był kradziony, służył jako taksówka lub  był zalany – potrzebujesz profilu zaufanego (eGo). Pozwala on potwierdzić twoją tożsamość.

 
  1. Kliknij link do profilu zaufanego – znajdziesz go w komunikacie na górze ekranu.

  2. System przeniesie cię na stronę profilu zaufanego. Zaloguj się na swoje konto.

  3. Po zalogowaniu system przeniesie cię z powrotem do usługi Historia Pojazdu.

  4. Informacje wyświetlą się od razu – możesz pobrać je w formacie PDF i  wydrukować. Taki wydruk ma charakter informacyjny – nie jest to dokument urzędowy. Oznacza to, że sąd albo urząd może nie uznać takiego dokumentu – na przykład jako dowodu w sprawie.

 

Jeśli sprawdzasz pojazdy zagraniczne, logując się profilem zaufanym – możesz wyszukać maksimum 20 pojazdów w ciągu godziny.

Zobacz przykładowy raport »
 
 
 
Powrót do strony głównej